Найдорожчі парфуми у світі

Щоб отримати “свій” запах, не обов’язково купувати найдорожчі духи у світі, хоча деякі з найбільш багатих людей планети напевно оцінять по достоїнству дорогі парфумерні композиції і оформляють їх флакони.

Запах – одна з найбільш значущих для оточуючих характеристик людини, створюють про нього певне враження, привабливе або навпаки – відштовхує. Тому-то безліч цивілізованих людей поспішає користуватися парфумами, причому не обов’язково, щоб аромат був найдорожчий – духів у світі чимало, і кожен серед них неодмінно знайде відповідні, в тому числі за вартістю.

Втім, хоча б заради інтересу варто знати, які найдорожчі парфуми на планеті, за які багатії готові викласти не одну сотню або тисячу в американській або європейській валюті. Список такий парфумерії може періодично поповнюватись, адже не виключено, що в певний момент якийсь модний будинок створить флакончик чергового дива, здатного потіснити якихось учасників списку.

В цьому плані важливо відразу визначитися, буде оцінюватися тільки найдорожчий запах духів або ж всі елементи цього об’єкта парфумерної індустрії, аж до дизайну упаковки. У першому разі на вартість впливає ціна використовуваних масел – а деякі з них вельми недешеві, – праця парфумера (годину роботи якого часто оцінюється в десятки тисяч доларів), ексклюзивність аромату. У другому до перерахованим вище показникам додаються ще й витрати на оформлення флакона, створення запам’ятовується назви, матеріали, використовувані для упаковки, тощо

В одному з рейтингів дорогої парфумерії кращу десятку замкнув випущений ще в 1981-му аромат унісекс Eau d’hadrien, що з’явився на світ завдяки спільним зусиллям Франсіса Камаила і Аннік Гуталь. Придбати подібний аромат вийде лише у того, хто готовий викласти за 3,4-мілілітрові флакон цілих півтори тисячі доларів, тобто трохи більше 441 дол. за унцію духів. Напевно, подібний запах оцінять любителі цитрусів, адже в його композицію входять, крім альдегідів, кипариса і іланг-ілангу, звичайний і сицилійський лимон, мандарин, цитрон, грейпфрут.

Залишився на 9-й позиції учасник парфумерного рейтингу призначається для дам і є творінням відомого парфумера і ювеліра Джоеля А. Розенталя, творця марки JAR. Цей майстер, що прикрашає кожен флакон власної гравіюванням, в 2001-му випустив Bolt of Lightning (“Спалах блискавки”) – жіночі духи, які стоять приблизно 765 доларів за унцію. Аромат цього творіння позиціонується як запах, що витає в повітрі відразу після удару блискавки, і включає ноти туберози, свіжозрізаних рослин, мускусу, відтінки стиглих фруктів і свіжої зелені.

На 8-му рядку топ-листа опинилося з’явилося в далекому 1929-му винахід Анрі Альмераса для Жана Пату, французького придворного і парфумера, що випускав парфуми під своїм брендом. На створення однієї лише унції цього ексклюзивного парфуму, названого Joy (“Радість”), йшло понад 10 тис жасминових і понад 330 рожевих квіток, – і варто це пишність близько 800 дол. Аромат з’явився для підняття настрою людей в період Великої депресії, коли пішов в маси, став одним з найбільш шанованих – настільки, що в 2000-му обійшов “Шанель № 5” у боротьбі за звання “Аромату століття”.

Посіли у вищезгаданому рейтингу 7-е місце і відповідні представникам обох статей парфуми Poivre (“Перець”) створено понад півстоліття тому – у 1954-му – що існували тоді вже близько 50 років парфумерним будинком Caron, який вважається одним з найбільш престижних у своїй індустрії. За одну унцію цього їх дітища бажаючим придбати його покупцям доводиться викладати 1000 доларів, причому настільки високі розцінки багато в чому пояснюються використанням для фасування парфуму ексклюзивних флаконів від Baccara, виконаних з гірського кришталю. Парфумерна ж композиція має “полум’яний” аромат, в основному за рахунок використання чорного і червоного перцю, з невеликими вкрапленнями гвоздики і ряду інших спецій.

Духи бренду Hermès, очутившиеся на 6-му рядку по дорожнечі, коштують у півтора рази дорожче володаря попередньої позиції – 1500 дол. за унцію – і отримали назву на честь адреси одного з перших магазинів випускає їх компанії, 24 Faubourg. Величезна вартість цього парфуму пояснюється в тому числі обмеженою серією – в 1995-му було ексклюзивно випущено лише близько тисячі його флаконів; а аромат долгоиграющ і включає ноти пачулі, тіарі, іланг-ілангу, жасмину, сандалового дерева, ванілі, апельсина, амбра.

На 5-му рядку виявилося стоїть вже 2150 дол. за унцію дітище Clive Christian – № 1, кришталевий флакон якого прикрашався цим алмазом, а аромат складався з нот іланг-ілангу, справжньою смоли, ванілі, фіалки та ін

4-е місце топ-листа належить стоїть 4200 доларів за унцію і выпускающемуся в числі лише кілька флаконів щорічно Chanel Grand Extrait, 3-е дісталося створеному Baccara і стоїть 6800 дол. Les Larmes Sacree de Thebe, у флаконах в єгипетському стилі.

“Срібло” рейтингу по праву дісталося вже згадуваному трохи вище № 1 від Clive Christian, але цього разу постаченому ексклюзивним флаконом, яких в 2005-му побачив світ лише десяток, – з великим діамантом, золотом і за 215000 доларів за 16,9 унцій.

Переможцем же можна визнати випущене в 2011-му творіння DKNY – Golden Delicious у флаконі з декількох видів золота, прикрашеному сапфірами, діамантами та турмаліном, формують візерунок у вигляді нью-йоркській лінії горизонту – і все це за мільйон доларів.

Безумовно, дорожнеча духів аж ніяк не означає, що їх ароматом неодмінно стане захоплюватися кожен, тим більше, що найчастіше на вартість подібного парфумерного шедевра, як видно, впливає матеріал упаковки; але такий подарунок напевно оцінив би будь-хто.